· 

Bible Journal Jumpstart "Zingend naar de overwinning"

Bible journal jumpstarter. Biblejournaling serie bij 2 kronieken 20. Geloof in Gods overwinning.

Geloof in Gods overwinning.

Dit blog hoort bij de overdenkingen uit de  Bible Journal Jumpstart "Geloof in Gods overwinning".  Deze jumpstart schreef ik voor jou! Je kan de overdenkingen en de knipvellen gratis downloaden. 

Het thema van deze jumpstart is "geloof in Gods overwinning", de serie is gebaseerd op het verhaal uit 2 kronieken 20. 

 

Doe je ook mee? Gebruik  #biblejournaljumpstart, #BJJoverwinning en download hier je materiaal! 

Eeuwig duurt Uw trouw.

 Koning Josafat behaalde zingend de overwinning in een strijd die onmogelijk leek!

 

"Hij overlegde met zijn mensen en stelde toen zangers op die de Heer prezen met een lied. Zij liepen voor de gewapende mannen uit. Ze zongen: "Prijs de Heer, want zijn liefde duurt eeuwig."  Op het moment dat zij de Heer begonnen te prijzen, bracht de Heer de legers van de Ammonieten, Moabieten en Edomieten in verwarring."

(2 Kronieken 20:21-22)

 

Wat mij betreft het hoogtepunt van dit verhaal uit Kronieken. Een groep zangers die voor een leger uit, op weg naar een levensgevaarlijke situatie, uitbundig God eren!

 

Paulus en Silas deden in de gevangenis hetzelfde (handelingen 16:24). De zangers in deze verhalen hebben geleerd dat een lied tot God meer is dan een antwoord op zijn genade, maar dat het een wapen in geestelijke strijd is. De vijanden van God raken in verwarring als geliefde kinderen van God zingen. 

 

 

Proclameer en zing! Zing van Gods eeuwige durende trouw. Ook voor vandaag -in alles wat er op je pad gaat komen- is God er met zijn trouw, genade, goedheid, vriendschap en liefdebewijs.

 

Als het tot je doordringt dat door al die Bijbelverhalen en door heel de schepping heen steeds opnieuw Gods genade voor jou beschikbaar is, dan ga je vanzelf zingen. Jouw adem vult zich dan met zijn muziek, kleur, glans! Zing je lied. Leef je leven omgeven met Zijn heerlijkheid.

 

Soms is de enige oplossing in het leven een eenvoudige. “Als je in een diep dal zit, zing dan!” Eigenlijk durf ik je deze oplossing bijna niet aan te reiken, omdat ik jouw dal niet ken, maar Paulus en Silas zaten diep, en zij zongen een lied.

 

Luister eens naar deze liedjes:

"this is how I fight my battles" (upperoom) 

 "Forever". (Chris Tomlin)

His love endures forever. 

2 Koningen 20:21-22 & psalm 136
2 Koningen 20:21-22 & psalm 136

creatieve verwerking:

 

Deze verwerking maakte ik bij Psalm 136. 

Zessentwintig keer achter elkaar lees je in deze psalm “eeuwig duurt zijn trouw!”.

Eeuwig dat is morgen, volgende week, volgend jaar, maar ook inclusief vandaag!! 

 

Opnieuw gebruikte ik watercolors. Verder gebruikte ik het knipvel en de minkaartjes.

De notenbalk en muzieknootjes stans ik uit met mijn cuttlebug. 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Mirjam Maasland (maandag, 12 november 2018 14:17)

    Hoi Els, ik heb een vraagje over de kaartjes. Wanneer ik deze aanklik krijg ik ze op A4 formaat. Weet jij hoe ik dit kan veranderen? Zo'n klein visitekaartje formaat vind ik mooier bij mijn Bijbelgedeeltes.

    Lieve groet, mirjam