· 

Bible Journal Jumpstart "macht en kracht"

Bible journal jumpstarter. Biblejournaling serie bij 2 kronieken 20. Geloof in Gods overwinning.

Geloof in Gods overwinning.

Dit blog hoort bij de eerste overdenking uit de  Bible Journal Jumpstart "Geloof in Gods overwinning".  Deze jumpstart schreef ik voor jou! Je kan de overdenkingen en de knipvellen gratis downloaden. 

Het thema van deze jumpstart is "geloof in Gods overwinning", de serie is gebaseerd op het verhaal uit 2 kronieken 20. 

 

Doe je ook mee? Gebruik  #biblejournaljumpstart, #BJJoverwinning en download hieronder je materiaal! 

Macht en Kracht

En heb je 2 kronieken 20 al gelezen? Neem er anders zeker nog even de tijd voor! De komende blogberichten ga ik dit hoofdstuk door.  Ik geloof dat dit bijbelgedeelte ons richting kan geven als we omstandigheden in ons leven ervaren die lastig zijn. 

 

Net als Koning Josafat deed is de eerste les voor ons dat we beseffen dat we afhankelijk zijn van God.  Hij mag de eerste plaats in ons leven innemen. Hij is de God die ik aan het begin van iedere nieuwe dag als eerste wil ontmoeten!  Van Hem is het koninkrijk. God heeft alle macht en kracht. 

 

Kijk je verder dan je omstandigheden dan ontmoet je de God die de hemel en de aarde schiep. De God die oneindig groot is, deze God heeft alle macht en kracht! 

"U bent God in de hemel. U heerst over alle volken. Alle macht en kracht is van U"

2 Kronieken 20:6

 

Jaren later leerde Jezus zijn discipelen ook een gebed, dat Hij niet veel later zelf verhoorde. Jezus laatste voorbeeldzinnen in het Onze Vader zijn:

"Want van U is het Koninkrijk en alle kracht en alle macht en alle hemelse majesteit, tot in eeuwigheid. Amen. "

Matteüs 6:13

 

 Vertrouw God! En bid net zoals Josafat en Jezus deden... Spreek uit dat oplossingen in jouw situatie niet van jezelf afhankelijk zijn, maar dat je het verwacht van God die alle macht en kracht heeft! 

 

For Yours is the Kingdom and the power and the glory!

Matteüs 6:13
Matteüs 6:13

creatieve verwerking & schrijfopdracht:

Hoe breng je een thema met terugkerende woorden als strijd, overwinning,  kracht en macht in beeld?

Doe een korte brainstorm en noteer alles wat er in je opkomt. Het is inspiratie die je straks in beelden kan gebruiken! Het maakt niet uit welke invalshoek je gebruikt. Je hoeft ook nog niet na te denken of je het wel creatief kán uitwerken... gewoon brainstormen!

In de Journal Jumpstart vind je ook schrijfruimte voor deze brainstorm.

 

 

Een van de dingen die ik opschreef was seizoenen. Voor deze uitwerking ging ik hiermee verder. Geïnspireerd op een stofje dat ik op een etui zag, besloot ik bij deze tekst fleurige en vrolijke eikeltjes te schilderen. 

 

 Stappenplan:

1.  De eikeltjes van het knipvel leg ik onder de bladzijde. Steeds verschuif ik het papier een stukje en zo staan er her en der de contouren van eikeltjes in de marge.

2. Met watercolors breng ik achtergrondkleur aan. Ik kies voor oranje (Smincke lasurorange) en roze (Gansai Tambi no. 34) tinten die ik met een ruime hoeveelheid water in elkaar laat overlopen.

3. Als de achtergrond droog is geef ik de kapjes van de eikeltjes kleur (Smincke neutraltinte en Winsor&Newton black)

4. Als de kapjes droog zijn krijg ook de eikeltjes dezelfde kleuren als de achtergrond. 

5. Met een stencil (ze liggen er weer bij de Action!) en een babydoekje verwijder ik watercolor van de achtergrond. Hierdoor ontstaat een vrolijk patroontje. Let er bij deze techniek op dat je dit voorzichtig uitvoert op het kwetsbare bijbelpapier!

6. Met een witte gelpen (Signo Unibal) breng ik details in de kapjes aan. 

7. Tijd voor de handlettering, washi en het tabje! Het tabje ponste ik uit het knipvel.  De handlettering trek je over van de woordstarters, of je print ze op transparant papier en plakt het in. 


Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Eveline Jansen (vrijdag, 26 oktober 2018 20:55)

    Erg leuk dat je dit hebt gemaakt voor iedereen, Nu kan iedereen kennis maken met Biblejournaling.
    gr Eveline

    www.lookaroundthecorner.com

  • #2

    Jeanette (donderdag, 01 november 2018)

    Ha els, Mooi geschreven! Gisteravond met mijn zus lekker samen bezig geweest en nu pas je blog gelezen... Ik ben flink aan het zoeken geweest in NT naar de laatste regels van het Onze Vader... die staan blijkbaar niet in de nieuwere vertalingen, wel in HSV ontdekte ik net. Straks hoop ik even tijd te nemen voor het inkleuren van mijn tekening... Het samen brainstormen met mijn zus leverde mooie dingen op... aan seizoenen had ik niet gedacht, maar ook mooi beeld.