· 

Challenge: Woordvrouw 2018 dag 1-4

Deze challenge is opgezet door @saralindenhols en @lucilight. Zij zijn ook jouw gastvrouwen, dus bezoek hun websites om bemoedigd te worden in tekst en beeld! En daar kan je ook het leesrooster vinden en downloaden...

Deze challenge loopt van 1 tot 31 mei 2018. 

Ook ik ga de uitdaging weer aan en zal zeker iedere ochtend meelezen! En natuurlijk ook proberen om zoveel mogelijk pagina's als blijvende herinnering een plekje te geven in mijn bijbel! Hieronder zie je de dagen die ik in deze week heb uitgewerkt.... 


BONUS

WOORDVROUW: SHEBA

1 Koningen 10

 

Niet alle pracht en rijkdom was wat koningin Sheba aantrok, ze had een verlangen om persoonlijk kennis te maken met deze koning en zo raakte ze onder de indruk....één ontmoeting met de Koning maakt alles anders! Één ontmoeting met Jezus verandert je leven.

SPICE UP YOUR LIFE

Dat is mijn verlangen voor deze challenge dat niet de mooie plaatjes, maar die persoonlijk ontmoeting met de Koning centraal mag staan, mijn leven pit krijgt en ik -net zoals koningin Sheba rijkelijk haar cadeaus uitdeelde (oa. reukwerk en specerijen!)- ook mag uitdelen van wat ik (door deze challenge) van mijn Koning ontvang.

 



Dag 1

WOORDVROUW: Rebekka

Genesis 24

 

Een liefdes verhaal waarin het plan van God en zijn voorziening zichtbaar wordt. Rebekka een vrouw die te maken heeft met omstandigheden waarin ze -net zoals ik- steeds de keuze heeft om los te laten of om ze zelf te controleren.

In dit hoofdstuk is ze een voorbeeld van hoe je loslaat en ze haar leven gaat delen met Isaak in de tent van Sara. Verderop in het verhaal lees je hoe ze -heel herkenbaar- ook in de valkuil trapt van zelf willen controleren als ze Jakob aan zijn eerstgeboorterecht helpt. 

Niet onze plannen redden, maar God redt. Redding komt niet door onze werken, maar van de God die ons - net zoals Rebekka- geroepen heeft.

DESIGNATED BY GOD

Dit hoofdstuk is afgelopen jaar een van mijn lievelingshoofdstukken uit de bijbel geworden. Jezus is mijn Voorziener. Ik ben zijn bruid. Zoals Rebekka mag ik leven onder genade (beeld van de tent van Sara) en genieten van Zijn liefde. Daar mag ik me laten vasthouden door een God die nooit loslaat. 

 



Dag 2

WOORDVROUW: Naäma

Genesis 18

 

Wat betekent rechtvaardigheid nastreven voor jou? De mogelijke vrouw, Naäma, van Noach leefde dichtbij een man die door God rechtvaardig en oprecht genoemd wordt. Een man die zich onderscheidde van de wereld om zich heen, omdat hij niet vanuit oordeel en geweld leefde. Rechtvaardigheid nastreven heeft niets te maken met zwoegen en werken, maar met vertrouwen en rust! Zo maakte deze vrouw mee dat de deur van de ark vanzelf dicht ging, stond ze voor het venster van de ark om te zien dat de duif rust vond en zag ze een kleurige boog als teken van trouw aan hemel. Deze vrouw heeft vast ontdekt dat ze mag rusten in het geloof dat ze rechtvaardig is, goedgekeurd door God.

PURSUE RIGHTEOUSNESS 

 



Dag 3

WOORDVROUW: SIPPORA

Exodus 4: 19-31

 

Je geweten tot rust laten komen.... Sippora wist dat er een bloedbruidegom nodig was om het volk te bevrijden. Wij hebben die in Jezus gevonden. We hoeven niet te twijfelen aan het werk dat Jezus aan kruis heeft volbracht, steeds als we onrust ervaren, mogen we -net als Sippora- ontdekken dat ons geweten is bevrijdt. Je bent volmaakt in Jezus, je hart is gereinigd, je geweten gezuiverd.

SOUL SEARCH

 



dag 4

WOORDVROUW: WASTI

Esther 1:10-12

 

Een verhaal over Gods voorziening en zorg voor mensen in nood. Koningin Vasti overzag vast niet hoe haar keus tot zegen was in het grote geheel van Gods plan. Zo is dat ook vaak voor ons. Moeilijke situaties, pijn en verdriet kan je toch zegen brengen die je zo op het eerste gezicht niet als zegen herkent.

BLESSING IN DISGUISE 

Tijdens het journalen luisterde ik naar dit lied: 

“the rain, the storms, the hardest nights, are mercies in disguise”

 



Reactie schrijven

Commentaren: 0