Sta Stil: Ik ben stil geworden

biblejournaling serie bij magazine van zij lacht

20 dagen - zomerleesplan

De zomervakantie is voorbij... Wat een heerlijke tijd is het geweest. De klok tikte wat langzamer, de agenda was leeg en het hele gezin was vrij.  

 

 

Deze zomerperiode heeft het  zomerleesplan van Zij Lacht met de titel "Sta stil bij God, zijn wonderen & jezelf" mij geholpen om de rust op te zoeken,  me te verwonderen, om stil te zijn en te luisteren naar Zijn woorden. Naast de vragen uit het leesplan had ik ook deze vragen in mijn achterhoofd. 

 

 

Waar ga ik het komende jaar mee door? Waar stop ik mee? En welke nieuwe activiteiten ga ik oppakken?

 

 

 

Nu ik op adem ben gekomen, voel ik me rustig en tevreden. Ik ben stil geworden. Het volle hoofd waarmee ik het schooljaar eindigde is leeg. Ik heb voor mezelf weer duidelijk welke koers ik ga.  

 

Ik las psalm 131

 

Heer, niet trots is mijn hart,

niet hoogmoedig mijn blik,

ik zoek niet wat te groot is

voor mij te hoog gegrepen.

 

Nee, ik ben stil geworden,

ik heb mij ziel tot rust gebracht.

Als een kind op de arm van zijn

moeder,

als een kind is mijn ziel in mij.

Israël, hoop op de Heer,

van nu tot in eeuwigheid."

(Psalm131 NBV)

 

Ik heb zin in de nieuwe start. Een nieuwe start van vertrouwde bezigheden, maar ook de start van nieuwe avonturen.

Ik ben er van onder de indruk dat God juist deze periode van verwondering en stilstaan heeft gebruikt om te bevestigen en kansen en mogelijkheden op mijn pad te brengen. Maar mij tegelijk ook aan de hand heeft genomen, zodat ik mocht ontdekken hoe ik invulling kan gaan geven aan deze activiteiten. De belangrijkste sleutel hiervoor, vind ik ook weer terug in deze psalm (vs 2) "ik zoek niet wat te groot en te hoog gegrepen is" , niet mijn "veel-instelling" (dag 18) moet de focus hebben, maar het vertrouwen in Zijn voorziening in mijn leven mag ik op de voorgrond plaatsen. 

 

Hier wil ik me aan vast houden,  ik hoop op Heer (vs3), Hij mag het doen door mij heen. 

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    carola (dinsdag, 22 augustus 2017 15:13)

    Ontzettend mooi en zo fijn voor je! Ik zie uit naar komende tijd wat God door jou heen mag gaan doen.

    Ik moest denken bij vers 2 a, daar staat in andere vertaling als een gespeend kind bij de moeder of anders in meer eigen taal als een kind wat voldaan gedronken heeft aan de moederborst...
    Als zo'n tevreden/ voldaan, beschermd en gevoed kind mogen we ons weten aan het "moederhart" van God . Aan de borst van El Shaddai, de ontzagwekkende! Maar ook; afgeleid van het woord shad wat borst betekend.
    Daar komen wij tot rust, komen we tot totale voldoening, gevoed en beschermd. Om verder te groeien...en meer op Hem te gaan lijken tot eer van Zijn naam!

    Thanx Els dat jij ons meegenomen hebt op reis en het 20 dagenleesplan een extra dimensie heeft gegeven.

    Zo zegen ik je dat Gods overweldigende liefde in jouw leven ook weer een nieuwe extra dimensie zal krijgen, of misschien wel al heeft gekregen. En je zult zeggen; dank U Heer dat ik weer iets meer van de lengte , de breedte, de hoogte en de diepte van Uw liefde hem mogen leren kennen.

    Luf Joe!
    Liefs xx