Jeremia 31 - Verkwikking!

Verkwikking!

Wie dorstig zijn, zal ik verkwikken; wie uitgeput zijn, geef ik kracht.

(Jeremia 31:25)

 

Het is zomer in Nederland! De temperaturen lopen hoog op, de zon schijnt volop en na vandaag mogen we het waarschijnlijk officieel de eerste hittegolf van dit jaar noemen.

 

Wat houd ik van dit seizoen. De zomer is echt mijn jaargetijde. Heerlijk! Ik houd van de oplopende temperaturen en de zonnestralen. Van de vogeltjes die al heel vroeg 's morgens het begin van een mooie dag aankondigen. Het geeft mij een extra opgewekt gevoel om zonder jas van huis weg te kunnen gaan en en te weten dat ik 's avonds nog lekker in de tuin kan zitten...

 

Toch kost deze weersverandering ook altijd wat extra energie. Je lichaam wil verkoeling en je dorst naar water. Weet je dat de bijbel heel veel schrijft over water? Ik ben van plan de komende dagen daar eens meer over te lezen. En te ontdekken hoe water symbool staat voor liefdevolle waarheden van God. 

 

Dus lees maar eens mee, ik ben al begonnen met een lijstje te maken van bijbelgedeelten die spreken over water: 

water voor de dorst > Jesaja 55:1

rivieren met water> Openbaring 22:1-2,  Jesaja 48:18, Johannes 7:38

zeeën vol water > Micha 7:19, Psalm 103:12

levend water > Johannes 4:13-14, Johannes 7:38

zuiver water > Ezechiël 36:25

 

Zoek de teksten eens op, overdenk ze. God verlangt naar jou. Wij zijn zo dierbaar en kostbaar voor Hem. Ik kan mijn hart steeds opnieuw verzadigen met zijn blijdschap over mij. Ik kan mijn dorst lessen door te drinken van het levende water van de heilige geest. God verkwikt mij en geeft mij kracht. Ook tijdens dit heerlijk zomerse weer is er verkoeling te vinden bij God. Zoek jij vandaag ook zijn aanwezigheid? 

 

PS Laat een berichtje hieronder achter als je nog een mooi bijbelgedeelte kent, dat hierbij past! 

Biblejournaling voorbeeld Jeremia 31:25
Jeremia 31:25

beschrijving

 

Ik maakte bij deze pagina een eenvoudig sjabloon. Deze kan hier downloaden en gratis gebruiken als je dat leuk vindt! 

 

Stap 1: Met een dunne watervaste fineliner trek je de afbeelding over op bijbelpapier. Als dit lastig gaat kan je ook grafietpapier gebruiken. Natuurlijk kan je ook zelf een schets maken. 

Stap 2: potloodlijntjes die zijn achtergebleven gum ik uit.

Stap 3: Ik begin met het verven van de paarse achtergrond. Hiervoor maak ik de pagina licht vochtig met water en vervolgens breng ik de kleur in laagjes aan. Als dit droog is, ga ik verder met het glas, munt, en ijsblokjes en schijfje limoen. Tussendoor spetter ik wat verf.

stap 4: Als alles droog is handletter ik de tekst "refesh" en stempel ik de andere woorden erbij. 

Stap 5: Tot slot maak ik de pagina af met wat extra accenten fineliner en gelpen. Ook maak ik een notitie van de engelse vertaling van dit vers en voorzie ik de pagina van een datum en maskingtape.

materialen

Alle materialen zijn via de webwinkel van bykris te bestellen, of klik op het product voor een link. 


Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Alies (woensdag, 21 juni 2017 15:02)

    Ha Els, als ik je bladzijde zie, smaakt het naar meer! En begint het te borrelen en te bruisen in me!
    Als ik denk aan water, vindt ik het zo mooi dat op de 1e bldz. van de bijbel geschreven staat over water. God maakte een scheiding tussen water en water (vs 6) en in vs 9 God zei: Laat het water dat onder de hemel is, in 1 plaats samenvloeien en het droge zichtbaar worden. En God zag dat het goed was.
    In Ps 23 staat; Hij leidt mij zachtjes naar stille wateren.
    In Deut. 8:7 Want de Heere, uw God, brengt u in een goed land: een land met waterbeken, bronnen en diepe wateren ..... Zie je het voor je? In deze tijd van uitzien naar vakantie!
    En te weten dat de Stem van de Heer over het water is! (Ps 29)
    In Lukas 8: 25 zijn de discipelen bevreesd en verwonderd, dat Jezus de winden en het water bevel geeft en ze Hem gehoorzaam zijn.
    In Matheus 14: 22-33 Jezus loopt over het water. En Petrus stapt uit de boot, nadat Jezus Kom zegt!
    De bruiloft te Kana, waar water in wijn wordt veranderd! In heerlijke wijn.
    Wat gaaf dat er in Hooglied 8:7 staat vele wateren kunnen de liefde niet blussen!
    Ezechiel 47: 1-12 het heilige water wat uit de nieuwe tempel stroomt. Zo'n bijzonder stuk in de bijbel! En alles waar deze beek komt, zal gezond worden en leven!
    Tot slot, in het laatste boek van de bijbel; openbaringen (hfdst 22), gaat het over een rivier met levend water; helder als kristal, die uit de troon van God en van het Lam kwam!
    En in vs 17: en de Geest en de bruid zeggen: Kom! .... En laat hij die dorst heeft, komen; en laat hij die wil, het water des levens nemen, voor niets.
    Ik ga een heerlijk glas water drinken! En God Prijzen, wie Hij is!


  • #2

    Mirjam (vrijdag, 30 juni 2017 06:08)

    Ik had hem al voorbij zien komen op instagram, maar nog niet het blog gelezen. En ondanks dat de warmte wel een beetje voorbij is, ga ik deze bladzijde vandaag maken m.b.v. je sjabloon. A.s. zondag is het bij mij in de kerk Avondmaal en daar vind ik het ook bij passen, een goede voorbereiding is het dan ; ).
    Groetjes
    Mirjam